ریسه

ریسه های تزیینی یکی از محبوب ترین تزیینات استفاده شده در جشن هاست که می توان آن ها را به صورت آماده خریداری کرد و یا بسته به نوع آن ها می توانند ساخته دست خودمان باشند مثل ریسه های کاغذی، پارچه ای و مقوایی.

انواع ریسه های تزیینی

ریسه ها می توانند بسته به فضای برگزاری مراسم و سلیقه ی افراد، به صورت افقی یا عمودی و یا ترکیبی از هر دو استفاده شوند. در ادامه انواع ریسه های تزیینی را معرفی می کنیم.

  • ریسه حروف: استفاده از انواع حروف انگلیسی یا فارسی در ریسه ها برای ایجاد پیام تبریک یا اسم شخص کاربرد دارد.می توان از بادکنک هایی که به صورت حروف ساخته شده است کمک گرفت و آن ها را با روبان به هم متصل کرد.
  • ریسه های پرچمی: این ریسه ها برای داشتن جلوه ی بیشتر باید به جا استفاده شوند .زیرا استفاده آن در هرگوشه از مجلس زیبایی خاصی ندارد.زیرا به روی این ریسه ها پیام های تبریک یا نام فرد یا ازینن قبیل چاپ می شود که البته می توان به صورت ساده ام استفاده شود.
  • ریسه های مثلثی و پرچمی: گونه ی دیگری از ریسه ها به نام ریسه های مثلثی وجود دارد که تقریبا مشابه ریسه های پرچمی  می باشند. این نوع از ریسه ها را نیز می توان متناسب با تم مورد نظر انتخاب کرد.
ریسه های تزیینی
  • ریسه  با طرح های هندسی: می توان از رنگ های شاد و متناسب با مراسم و تم انتخابی و روبان های مختلف، اشکال هندسی متفاوتی را به هم متصل کرد و طرحی زیبا ساخت. این نوع ریسه ها سازگار باهرنوع جشنی می باشند.
  • ریسه های متناسب با طرح تم: می توان تم خاصی را برای جشن درنظر گرفت و تصاویر، رنگ خاص و یا طرح غالب تم را روی ریسه ها پیاده کرد.البته می توان گفت ریسه ها از اجزای اساسی تم ها محسوب می شوند.
  • ریسه های نمدی: نوع دیگر ریسه ها، ریسه های نمدی است که بخاطر جنس ساخته شده آن ها بیشتر در تزئین اتاق کودک استفاده می شود.
  • ریسه های سه بعدی: توسط اشکال سه بعدی می توان ریسه های زیبا، خلاقانه و متفاوت ساخت. این طرح مناسب افرادی است که به دنبال تزئینی خاص و متفاوت هستند. پیشنهاد می شود استفاده از این نوع ریسه ها را در برنامه تزیینات جشن ها گنجاند.
  • ریسه های پارچه ای: از جدید ترین ریسه های ساخته شده ریسه های پارچه ای و فویل-کاغذی می باشد. همانطور که از نام ریسه های پارچه ای  پیداست ساخت آن ها با پارچه و هنرهای خیاطی است، این نوع ریسه ها را می توان برای تزئین اتاق و صندلی کودک نیز استفاده کرد. ریسه های فویلی هم می تواند جلوه ای پر زرق و برق را به تزئینات شما بدهد.
  • ریسه های توری: در ساخت و استفاده این نوع ریسه ها باید دقت بیشتری داشت، زیرا از این دسته بیشتر در موارد خاص و هماهنگ با تم ها استفاده می شود.
  • ریسه های عکسی: نوع دیگر ریسه ها، ریسه های عکسی است که طرفداران خاص خودش را دارد و در عین یکنواختی ابتکار زیبایی است. با عکس های زیبا و انتخابی خود میتوان یک آلبوم دیواری جالب ساخت که البته با ترکیب دیگر ریسه ها شکلی زیبا تر به خود می گیرد.
  • ریسه های ترکیبی: بادکنک ها یکی از دوست داشتنی ترین تزئینات برای جشن ها محسوب می شود، می توان ریسه ها را با بادکنک ها کنار هم قرار داد و ترکیبی زیبا ساخت. می توان درکنار تزئینات از گل های زیبا و با طراوت برای جشن ها خصوصا جشن هایی که در فضای باز برگزار می شود، استفاده کرد. گل و گیاه می تواند حضور متفاوتی در جشن داشته باشد.
  • ریسه های لامپی: از ریسه های لامپی هم می توان جز دسته های پرطرفدار تزئینات در مجالس استفاده کرد، این ریسه ها فقط مختص موقعیت و مکان و زمان خاص نیست و می توان در طراحی های دکوراسیون منزل و مکان های دیگر استفاده کرد و با نورپردازی های خاص جلوه ای ویژه به محیط می دهد.
ریسه های تزیینی

دیدگاه بگذارید